NCOI Opleidingen

Masterprogramma Strategisch Innovatiemanagement

studiegids

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Met dit korte en zeer actuele programma op Masterniveau kijkt u naar innovatie in het licht van de strategie van de organisatie. Daarbij realiseert u zich dat belangrijke veranderingen kunnen leiden tot grote en vooral snelle verschuivingen in markten. In dit unieke programma leert u uw strategie en marketingaanpak richten op creativiteit en ondernemerschap. Daardoor kunt u kwaliteit en betekenis toevoegen binnen uw organisatie. Uw diploma kunt u mogelijk gebruiken om door te studeren naar diverse van onze NVAO-geaccrediteerde Masteropleidingen, zoals de Master of Business Administration (MBA), Master in Management & Innovation (MMI) of de Master Management, Cultuur en Verandering (MCC).

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

Masterclass Innovatiemanagement

(8 bijeenkomsten)
  • Analyse van de marktpositie van de eigen organisatie
  • Trends en kansen voor innovatie
  • Innovatiemodellen en aanpakken
  • Disruptive change
  • Ideevorming voor innovatieve aanpakken in de eigen organisatie
  • Stimuleren van creativiteit: convergeren en divergeren
  • Toepassing van creatieve technieken
  • Projectmatig inrichten van innovatie
  • Management van het innovatieve proces
  • BeÔnvloeden van management en sleutelfiguren
  • Valkuilen en succesfactoren voor verandering en implementatie

Masterclass Strategisch Management

(8 bijeenkomsten)
  • Strategische visie en missie
  • De context van strategisch management
  • Strategisch management in een veranderende omgeving
  • Strategische 'mapping' van interne en externe omgeving
  • Analysetechnieken en confrontatiemethoden
  • Gap-analyse en strategische opties
  • Strategische doelstellingen
  • Strategische capaciteit
  • Strategieontwikkeling en selectie
  • Werken vanuit duurzame concurrentievoordelen en kerncompetenties
  • Strategie en marketing
  • Het strategisch planningsproces
  • Van strategie naar concrete marketingacties
  • Haalbaarheidsanalyse en financiŽle onderbouwing
  • Implementatie en organisatie

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Maximaal 16 deelnemers

Kosten

4690 euro
Prijs is excl. eventuele BTW en overige bijkomende kosten zoals examens, materiaal, arrangementskosten etc.

Bijzonderheden

U volgt 2 Masterclasses die u elk afsluit met een eindopdracht. Behaalt u voor beide een voldoende, dan ontvangt u het diploma 'Masterprogramma Strategisch Innovatiemanagement' van NCOI University of Applied Sciences.

Plaatsen / leslocaties

Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.