Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Deze 4-daagse BPM training is met name bedoeld voor informatieprofessionals die betrokken zijn bij een project waarin het informatieproces moet worden geoptimaliseerd of geautomatiseerd en die vat willen krijgen op alle ins en outs van Business Process Management (BPM). De BPM training is daarnaast waardevol voor professionals die werkzaam zijn in IT, procesmanagement en business management of die een rol hebben als business analist, business architect, business consultant of projectleider/manager in een procesmanagement project.Opleidingsinhoud
Sneller en beter de prestatie van de bedrijfsvoering voorspellenKennis van Business Process Management (BPM) helpt u om problemen in bedrijfsprocessen op te lossen. De meeste organisaties beschikken evenwel over onvoldoende kennis en expertise om Business Process Management (BPM) goed uit te voeren. Zij zijn niet in staat om de juiste functionele requirements boven tafel te krijgen die nodig zijn om systemen voor procesmanagement en informatiemanagement succesvol te implementeren.
Van theorie naar praktijk
De 4-daagse training Business Process Management (BPM) biedt een praktisch raamwerk dat u inzicht geeft in de praktijk van BPM. Door te werken met praktijkvoorbeelden op het gebied van stakeholdermanagement en verandermanagement, flowcharting, procesmodellering en procesnotificatie leert u organisatieprocessen te optimaliseren en te observeren, proces uitkomsten te voorspellen en toekomstige bedrijfsscenario's te modelleren. De training helpt u om de potentie van informatie- en procesanalyse ten volle te benutten voor uw organisatie. Daarnaast leert u de belangrijkste competenties en vaardigheden die nodig zijn voor effectief Business Process Management (BPM).
Wat kunt u na afloop van deze training?
Na afloop van deze 4-daagse BPM training kunt u:
de essentie van procesanalyse, informatieanalyse, procesmanagement en informatiemanagement uitdragen
de beste technieken op de meest optimale manier inzetten voor interviews, flowcharting en procesmodellering
in de analyse ruis en vooroordelen wegnemen door conclusies en aanbevelingen te baseren op bewijs in plaats van 'onderbuikgevoel'
informatie- en organisatieprocessen objectief bekijken en analyseren door de bril van een luisterende, onbevooroordeelde business analist
verandermanagement toepassen om de acceptatie en betrokkenheid van stakeholders te vergroten
het effect van procesverbeteringen meten
'to be' processen definiėren en modelleren
de geschikte methodieken en systemen kiezen voor informatie- en procesmanagement
functionele requirements definiėren voor informatie- en procesmanagement systemen