Competence Factory

Online Marketingstrategie

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben één ding gemeen: ze volgen een ijzersterke strategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een onlinemarketingplan en gaat concreet aan de slag om je doelgroep gericht te bereiken.

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de Training Online Marketingstrategie

  • Je kent de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen online marketing
  • Je kunt een creatief, resultaatgericht marketingplan schrijven
  • Je kunt een strategie bepalen aan de hand van de online marketingfunnel
  • Je kent de mogelijkheden van verschillende vormen van online marketing, waaronder contentmarketing, SEO/SEA, e-mailmarketing
  • Je kunt je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • Je kunt technieken voor leadgeneratie toepassen
  • Je kent tools om te controleren, beheren en bijsturen, waaronder Google Analytics

>

Programma van de training Online Marketingstrategie

Dag 1

  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
  • Maak een situatie-analyse
  • Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
  • Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's
  • Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
  • Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
  • Je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • De stappen in je online marketingplan bespreken, huiswerk

Dag 2

  • Vervolg: welke vormen en kanalen van online marketing zijn er?
  • Je online marketingstrategie verder uitwerken
  • Tactics: welke online marketingtactieken zijn er?
  • Leads afvangen: hoe zorg je voor een effectieve follow-up en aansluiting bij sales?
  • Acties bepalen
  • Controleren, beheren en bijsturen, bijvoorbeeld met meettools als Google Analytics

>

Opleidingsduur

2 dag

Kosten

EUR 1125

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.