Competence Factory

Google Ads I

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Google Ads kan een uitstekend middel zijn om bekendheid te genereren en meer bezoekers naar je website te trekken. Kán, want er is één voorwaarde: je moet je Ads-campagne wel zorgvuldig inrichten. Anders loop je het risico dat je veel geld investeert waar je weinig voor terugkrijgt. In de training Google Ads I leer je hoe je een succesvolle Ads-campagne opzet. Wil je uiteindelijk het Google Ads Fundamentals-examen halen? Dan is deze training een goed begin van je voorbereiding.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de Training Google Ads I

  • Je begrijpt hoe Google Ads werkt en kunt zelf een Google Ads-account opzetten.
  • Je kunt relevante zoekwoorden definiëren en koppelen aan je advertenties.
  • Je weet hoe je een effectieve advertentietekst schrijft.
  • Je begrijpt hoe het veiling- en biedingensysteem van Google Ads werkt, en kunt bepalen welk budget je voor Google Ads gaat inzetten.
  • Je kunt de resultaten van je Ads-campagnes bijhouden, en je campagnes waar nodig bijsturen.

Na afloop kun je instromen in de Google Ads II Fundamentals-training, om je voor te bereiden op het examen.
>

Programma van de training Google Ads I

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

>

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

EUR 595

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.