Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
E-mail is nog altijd een effectief marketingmiddel. Volgens onderzoekers Visser en Sikkenga geeft e-mailmarketing zelfs een betere ROI dan SEO, SEA, social media en display ads. Reden te meer dus om e-mail serieus te nemen. Tijdens de training E-mailmarketing ontdek je hoe je e-mail kunt inzetten om herhaalaankopen te stimuleren, loyaliteit te verhogen, klanttevredenheid te meten en customer support te bieden. Ook leer je de belangrijkste do's en don'ts, en zet je een goed converterende e-mail in elkaar.Opleidingsinhoud
Wat kun je na het volgen van de Training E-mailmarketing- Je kent de belangrijkste feiten en cijfers van e-mailmarketing
- Je kunt een effectieve e-mailmarketingstrategie opstellen
- Je weet hoe je e-mailadressen werft
- Je kunt converterende e-mails opstellen
- Je weet hoe het zit met de AVG: wat mag wel, wat niet?
- Je kunt de resultaten van je e-mailstrategie meten en analyseren, en je strategie bijsturen
>
Programma van de training E-mailmarketing
Dag 1
College 1
- E-mailmarketing binnen de marketingmix
- Recente ontwikkelingen en cijfers
- Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing
College 2
- Een e-mailmarketingstrategie opstellen
- Doelstellingen formuleren
- KPI's voor e-mailmarketing
- E-mailadressen werven (lead generation)
Dag 2
College 3
- Concept en creatie: de inhoud van goede e-mails
- Conversieoptimalisatie: converterende e-mails opstellen
- Wet- en regelgeving rond e-mailmarketing: hoe ga ik om met de AVG?
College 4
- Database-management
- Doelgroepen en segmentatie
- Testen, analyseren, meten en bijsturen
>