Competence Factory

Online Masterclass Customer Journey Marketing

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Sinds het uitbreken van de Corona-crisis is de customer journey voor veel organisaties drastisch veranderd. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om in deze tijd klanten binnen te halen ťn te behouden? Tijdens deze online masterclass leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de Training Online Masterclass Customer Journey Marketing

Tijdens de online masterclass ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de online masterclass heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey?s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieŽn toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieŽn toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

>

Programma van de training Online Masterclass Customer Journey Marketing

Online sessie 1

  • De mentale journey die een potentiŽle klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in tijden van Corona: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiŽle klanten jouw customer journey afleggen?

Online sessie 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

>

Opleidingsduur

2 dag

Kosten

EUR 595.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.