Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Hoe ervaren bezoekers je website? Vinden ze snel wat ze zoeken, snappen ze wat ze moeten doen en gaan ze over tot conversie? Tijdens de Online Masterclass Usability kijk je door de ogen van een bezoeker naar websites. Je leert hoe je ze toegankelijker en beter scanbaar maakt, en hoe je bezoekers verleidt om te doen wat jij wilt dat ze doen: een product bestellen, een bestand downloaden of contact opnemen.Opleidingsinhoud
Wat kun je na het volgen van de Training Online Masterclass Usability- Je bent in staat om zelfstandig een usability-onderzoek op te zetten: hoe ?usable? is een website?
- Je weet op welke manieren je een website effectiever, efficiënter en gebruiksvriendelijker kunt maken
- Je kent trucs om je conversie te verhogen
- Je hebt een praktische lijst met verbeterpunten om je eigen site gebruiksvriendelijker te maken
- Je kent heel veel usability do?s & don?ts en quick wins om mee aan de slag te gaan.
>
Programma van de training Online Masterclass Usability
Online sessie 1
- Introductie in usability
- Websitestrategie en doelstellingen
- Doelgroepen en conversiepunten (taken van de bezoeker)
- Zelf een gebruikerstest maken en afnemen
- Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
Online sessie 2
- hoe toegankelijk is je website? Accessibility / W3C en drempelvrij
- De laadsnelheid van je website
- Responsive design en gebruik van smartphone en tablet
- Navigatie, zoekfunctie, lay-out en gestaltprincipes
- Schrijfstijl
>