Trainspot en Opatel

Google Ads

Algemene informatie over de cursus

Leer hoe je optimaal zichtbaar bent en Google gebruikers verleidt tot klikken.´┐?Na afloop van de cursus Ads heb je in ieder geval ´┐?´┐?n campagne in het zoeknetwerk van Google Ads gemaakt die aan alle eisen voldoet, inclusief bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden, uitsluitingswoorden, advertenties en extensies.

Wat leer je in deze cursus?
Je leert eerst de werking van Google Ads kennen. De campagnes van het Zoeknetwerk worden over het algemeen het meest ingezet, vandaar dat deze uitgebreid aan bod komen. Veel functionaliteiten van het Zoeknetwerk komen ook terug tijdens het opzetten van andere Ads campagnes (Display Netwerk, Shopping, Video, App Campagnes).

Daarnaast wordt de werking van het AIDA model uitgelegd en maak je kennis met diverse Zoekwoord-tools die je kunt gebruiken voor je Ads campagnes. Vervolgens leer je een campagne effici´┐?nt opzetten, beheren en analyseren.

Je leert hoe je alle instellingen van de campagnes van het Zoeknetwerk kunt instellen en hoe je een logische indeling voor je campagnes maakt. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij het maken van de verschillende advertentiegroepen. Je leert hoe je een goede zoekwoordenlijst met effectieve zoektermen opstelt en hoe je bezoekers verleidt met pakkende advertentieteksten en bijbehorende extensies.

Verder leer je om via de Ads kwalitatieve clicks te genereren tegen lagere kosten en hoe je de juiste dag- en maandbudgetten bepaalt. Ook leer je hoe je je Conversies inricht voor Google Ads en de koppeling met Google Analytics. Je leert de verschillen kennen tussen het Google Zoeknetwerk en het Display Netwerk.

Na deze cursus ben je ook prima ge´┐?nformeerd welke nieuwe tools je kunt inzetten om je Ads campagnes tot een succes te maken en op welke wijze jouw kennis van Google Ads up-to-date blijft.

Het is een praktische training, waar je op de dag zelf voor jouw bedrijf een campagne maakt, met bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden en uitsluitingswoorden. Na afloop van deze training heb je in ieder geval ´┐?´┐?n campagne in het Zoeknetwerk gemaakt die aan alle eisen voldoet. Op deze basis kun je zelf je overige campagnes inrichten.

De cursus wordt gegeven door een Google Ads gecertificeerde trainer, die dagelijks voor klanten campagnes opzet en optimaliseert.

Welke voorkennis heb je nodig?
Voor deze cursus vragen wij geen specifieke voorkennis, behalve algemene computervaardigheid en enige affiniteit met marketing. Het is aan aan te raden om van tevoren wel alvast een Google Ads account aan te maken, zodat we op de dag zelf direct kunnen beginnen met het maken van campagnes.

Voor wie is deze cursus bedoeld?
De cursus Google Ads is voor iedereen die diensten of producten wil aanbieden via Google Ads en wil leren om advertentiecampagnes op te zetten, te analyseren en te beheren.

Inhoud van de cursus

Onderwerpen:

Google Ads Zoeknetwerk campagne

  • Hoe werkt het, verschil Zoeknetwerk en Display netwerk
  • Ads Campagnes structuur bepalen
  • Hoe werkt de ZoekwoordPlanner
  • Ads campagnes opzetten
  • Advertentiegroepen opzetten
  • Alle beschikbare Advertentie-extensies invullen
  • Campagnes en advertentiegroepen beheren
  • Attractieve Ads advertenties schrijven
  • Biedingsstrategie kiezen
  • Conversies benoemen en inrichten
  • Kwalitatieve clicks realiseren door goede advertentieteksten

Koppeling tussen Google Ads en Google Analytics

Optimalisatie

  • Effectieve zoekwoorden selectie mbv zoekwoordplanner
  • Uitsluitingszoekwoorden bepalen in toevoegen
  • Zoekwoord opties bepalen en instellen (breed, modifier breed, exact, zinsdeel)
  • Tekst advertenties en advertenties met keyword insertion maken
  • Tools voor selectie van zoekwoorden
  • Doormeten van Ads campagnes in Google Analytics
  • Campagnes analyseren aan de hand van statistieken en rapportages
  • Verbeteren van Ads campagnes

Sturen op conversie door middel van Ads en landingspaginaÔÇÖs

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Voor deze cursus vragen wij geen specifieke voorkennis, behalve algemene computervaardigheid en enige affiniteit met marketing. Het is aan aan te raden om van tevoren wel alvast een Google Ads account aan te maken, zodat we op de dag zelf direct kunnen beginnen met het maken van campagnes.

Duur van de cursus

Deze klassikale training duurt 1 dag. Daarnaast krijg je nog een jaar toegang tot de e-learning.

Kosten van de cursus

De totaalprijs voor deze training is ´┐? 450,00 Excl. 21% BTW.

Plaatsen / leslocaties

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.