Kronenburgh Business College

Corporate Communicatie + Marktonderzoek (Bedrijfsopleiding, Den Haag / Online)

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

De marktonderzoeker is primair verantwoordelijk voor het uitvoeren van marktonderzoek en -analyse. Het doel is het identificeren van nieuwe zakelijke kansen, het bestuderen van marktactiviteiten, het opstellen van vragenlijsten en het ontwikkelen van teststructuren. De onderzoeksresultaten worden verwerkt in gedetailleerde rapporten en presentaties voor het management. Tijdens deze module onderzoek je de verschillende aspecten van marktonderzoek die door bedrijven worden gebruikt. Je voert een onderzoeksproject uit, interpreteert de bevindingen en stelt een rapport op.

Corporate communicatie is van cruciaal belang voor de meeste bedrijven en organisaties. Door effectieve, consistente en duidelijke bedrijfscommunicatie kunnen organisaties meebewegen met de steeds veranderende en uitdagende omgevingen, als ook een geloofwaardige reputatie behouden bij hun belangrijkste doelgroepen.

Corporate communicatieprofessionals zijn gefocust op het bedenken, implementeren en overzien van verschillende communicatiestrategieën, zowel intern als extern. Deze professionals zijn ook verantwoordelijk voor het waarborgen van de reputatie van de onderneming.

Opleidingsinhoud

[titel-curriculum]

De marktonderzoeker is primair verantwoordelijk voor het uitvoeren van marktonderzoek en -analyse. Het doel is het identificeren van nieuwe zakelijke kansen, het bestuderen van marktactiviteiten, het opstellen van vragenlijsten en het ontwikkelen van teststructuren. De onderzoeksresultaten worden verwerkt in gedetailleerde rapporten en presentaties voor het management. Het is daarom als marktonderzoeker essentieel om de behoeften van het bedrijf te begrijpen, inclusief de visie en missie.Tijdens deze module onderzoek je de verschillende aspecten van marktonderzoek die door bedrijven worden gebruikt. Je voert een onderzoeksproject uit, interpreteert de bevindingen en stelt een rapport op. De term corporate communicatie verwijst naar een reeks interne en externe communicatieactiviteiten die worden geleid door een private of publieke organisatie (een bedrijf, een vereniging, een NGO, een handelsorganisatie, enz.) om erkenning te krijgen bij het publiek. Corporate communicatie is gericht op verschillende belanghebbenden, zoals aandeelhouders, journalisten, investeringsanalisten, beleidsmakers en politieke besluitvormers. Maar corporate communicatie is ook van belang richting de interne medewerkers.Corporate communicatie helpt bij het vormgeven van de ?bedrijfsidentiteit? van een organisatie, ook gedefinieerd door de beroemde Nederlandse organisatietheoreticus Cees Van Riel als ?het zelfbeeld van een organisatie. Dat wil zeggen de signalen die worden afgegeven via gedrag, communicatie en symboliek?.Dit programma geeft inzicht in het communicatieproces, de communicatie strategie en de interne en externe communicatie.

Opleidingsduur

3 dag

Kosten

Lesgeld/cursuskosten: EUR 900
Studiemateriaal: EUR 100

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.