Administrateur

Waar werk je?

Als administrateur is jouw hoofdtaak er voor zorg te dragen dat de boekhouding van een bedrijf klopt en aan de eisen van zorgvuldigheid voldoet. Je stuurt en verzamelt facturen, je betaalt lonen en openstaande rekeningen en je houdt alle transacties met behulp van boekhoudsoftware bij. In een groter bedrijf stuur je ook een team boekhouders aan. Verder geef je het management geregeld overzichten van hoe de financiŽle positie van het bedrijf er voor staat.

Wat doe je?

Als administrateur is jouw hoofdtaak er voor zorg te dragen dat de boekhouding van een bedrijf klopt en aan de eisen van zorgvuldigheid voldoet. Je stuurt en verzamelt facturen, je betaalt lonen en openstaande rekeningen en je houdt alle transacties met behulp van boekhoudsoftware bij. In een groter bedrijf stuur je ook een team boekhouders aan. Verder geef je het management geregeld overzichten van hoe de financiŽle positie van het bedrijf is. Denk bijvoorbeeld aan liquiditeit. Voor personeelsleden regel je aan- en afmeldingen bij de vele instanties op personeelsgebied die ons land rijk is. Ook verwerk je ziekmeldingen. De salarisbetalingen verlopen via jou. Je bent ook het aanspreekpunt voor financiŽle vragen, bijvoorbeeld over het eigen salaris of budgetten. Ook correspondeer je met instanties en rapporteer je over de financiŽle status van het bedrijf, e.g. de jaarrekening.

Wat moet je kunnen?

Als administrateur ben je nauwkeurig, integer en beschik je over een groot cijfermatig inzicht. Je bent uitstekend op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van boekhouding, loonwetgeving en rapportageplichten. Je kan goed overweg met diverse boekhoudprogramma's. Je hebt een goed inzicht in de bedrijfsadministratie. Je bent in staat, relevante vragen van medewerkers en management te beantwoorden en volgens de eisen der wet te rapporteren.