ROC Midden Nederland

Training Jij bent ambassadeur!

Algemene informatie over de cursus

Het omgaan met klanten (ouders) wordt steeds belangrijker. Als ambassadeur dragen uw medewerkers uit waar uw organisatie voor staat. Hoe ga je tijdens adviesgesprekken en rondleidingen in op wat de ouder belangrijk vindt? Wat heeft jouw organisatie te bieden en wat niet? Tijdens deze praktische training gaan we uitgebreid in op beroepstrots, ambassadeurschap en succesfactoren. Tijdens een aanvullende module krijgen medewerkers inzicht in hun eigen kwaliteiten, maar ook in de kwaliteiten van hun team.

Inhoud van de cursus

Basisdeel (drie dagdelen, laatste deel met trainingsacteur):
  • Eigen valkuilen in het communicatieproces herkennen en benoemen
  • Op klantgerichte wijze adviseren en rondleiden, omgaan met cliŽnt, maar ook met collegaís
  • Beter omgaan met klagers en klachten (oefenen met professionele acteur)
  • Leren om grenzen aan te geven
  • Kwaliteit van dienstverlening bewaken en bevorderen (beroepstrots, ambassadeurschap)

Van samen werken naar samenwerken
Aan de hand van de teamrollen van Belbin wordt duidelijk welke verschillende typen binnen een team met elkaar samenwerken. Dit onderdeel is optioneel en duurt twee dagdelen.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Welzijn, PMK, GPM niveau 3 of 4

Duur van de cursus

drie maal drie uur

Kosten van de cursus

Op aanvraag

Plaatsen / leslocaties

In overleg

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.