Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Verandering is van alle tijden, maar de wereld verandert nu sneller dan ooit. Bedrijven moeten adaptive of agile zijn en producten krijgen een steeds kortere time to market. Dat heeft impact op alle afdelingen, inclusief marketing. Maar wat s agile precies, en wat is scrum? Tijdens de training Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie leer je de essentie van agile en scrum kennen. Ook ontdek je wat de impact van agile en scrum op marketing is, en wat je erbinnen jouw organisatie mee kunt.Ben je van plan om het examen Scrum Master of Product Owner te doen? Dan is deze training Agile en Scrum een goede voorbereiding.Opleidingsinhoud
Wat kun je na het volgen van de Training Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie- Je kunt het verschil uitleggen tussen agile, scrum, lean en lean startup
- Je kent de rollen, rituelen en tools om agile scrum in praktijk te brengen
- Je weet wat de waarde is van scrum en in welke situaties het een goede aanpak is en wanneer niet
- Je hebt een concrete roadmap voor de invoering van agile scrum
Programma van de training Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie
Dag 1
College 1
- First things first: wat is het verschil tussen Agile, Lean, Kanban en Scrum?
- Wat hebben ze met elkaar te maken?
- Hoe zijn Agile, Lean, Kanban en Scrum relevant voor marketing, communicatie, sales en HRM?
College 2
- Het grote Scrum-plaatje: rollen, rituelen en artefacten
- Wat ze je niet vertellen, maar wat je wel moeten weten over Agile en Scrum
- Wat is een Sprint Review?
- En wat is een Sprint Retrospective?
Dag 2
College 3
- Aan de slag met Scrum
- Handige tools om te gebruiken
- Aanloop naar je eerste Sprint
College 4
- Verdieping: Vision, Sprint Goal, Roadmap
- Verdieping: Scaling Agile
- Voorbereiding op je examen (Scrum Master of Product Owner)
- Retrospective