Capabel Onderwijs

MBO Contactcenter Medewerker

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Als Contactcenter Medewerker voer je een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten. Jij belt naar klanten of zij bellen jou. Je probeert producten en diensten te verkopen of je geeft informatie aan mensen. Je houdt je bezig met klantenservice, verkoop en met het opslaan van informatie in de computer. Je doet veel dingen tegelijk. Tijdens het bellen, zet je alle informatie die je krijgt in de computer. Je luistert goed naar de klant en je speelt meteen in op wat hij zegt. Soms stuur je na het gesprek nog een e-mail.
De opleiding MBO Contactcenter Medewerker in 't kort
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van klant-contacten. Je kunt aan de slag bij een klantenservice of contactcenter van een bedrijf. Je voert verkoopgesprekken en maakt mensen enthousiast over jouw aanbod. Dat doe je in het Nederlands en ten minste ťťn andere taal. Soms doe je promotie of aftersales en ook handel je klachten correct af. Daarnaast verzamel je informatie over klanten, producten en markten, om voorstellen te doen voor het verkoop- en marketingbeleid. Je kunt je goed inleven, blijft vriendelijk en zorgt voor nieuwe, tevreden klanten. Je bent de hele dag in gesprek met (potentiŽle) klanten via de telefoon of social media. Je werkt met een draaiboek over het product of de dienst die jij verkoopt.
In 15 maanden je certificaat
Uniek bij onze opleiding MBO Contactcenter Medewerker is de korte studieduur. Je kunt in 15 maanden (52 lesweken) je diploma halen. Dan kun je direct aan de slag. Dat bedoelen we nou met kort en krachtig! En met 4 startmomenten per jaar ťn 11 locaties verspreid door het land kun je starten waar en wanneer het je uitkomt.
Erkende opleiding, dus waardevol
Je opleiding is een waardevolle investering in de toekomst. Onze MBO-opleidingen zijn dan ook erkend door het Ministerie van OCW. Dit maakt je diploma waardevast en herkenbaar op de arbeidsmarkt. Goed om te weten dat je straks studeert bij Capabel Onderwijs, de specialist in erkende en verkorte opleidingen!
Download hier de brochure voor meer informatie of bezoek een voorlichting!
Betaling van het lesgeld in termijnen verloopt uitsluitend via automatische incasso. De algemene voorwaarden zijn van toepassing.Je kunt van verschillende middelen gebruik maken om jouw opleiding te financieren. Zoals studiefinanciering, het Leven-Lang-Leren-Krediet, het STAP-budget en subsidies. Kijk voor meer informatie over deze middelen bij Financiering, subsidies en belastingvoordeel.
Klaar om met jouw opleiding Contactcenter Medewerker te starten?
Schrijf je nu in!
Of wil je eerst nog meer informatie?
Bezoek een voorlichting

Opleidingsinhoud

Flexibel studeren
Je gaat 1 dag per week naar school, met betrokken docenten die de praktijk goed kennen. Zo zijn de lessen levendig en actueel. Je kunt meteen in de praktijk toepassen wat je met je lessen hebt geleerd. Bij Capabel Onderwijs volg je een verkorte MBO-opleiding. Daar hoort intensieve en actieve begeleiding bij van je docenten. Zowel tijdens je wekelijkse klassikale en online les, en ook met je zelfstudie.
Kort samengevat ziet een lesweek van een BOL-opleiding er zo uit:

1 dag klassikaal beroepsgerichte les
1 dag online generieke lessen
16 uur stage
+/- 8 uur zelfstudie

Beroepsgerichte vakken
Als Contactcenter Medewerker heb je een veelzijdige functie. Tijdens de opleiding leer je hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Je leert omgaan met klachten en commerciŽle gesprekstechnieken. En hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumentenomgaat en onderhandelt. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer.
Generieke vakken
Naast beroepsgerichte vakken zijn er ook generieke vakken onderdeel van je MBO-diploma. Dit zijn Nederlands, rekenen en loopbaan en burgerschap. De generieke vakken worden optioneel online aangeboden via colleges (webinars) en er is een vakdocent online beschikbaar (e-docent) voor je vragen per mail, telefonisch, chat of via het forum.
Keuzedelen
Bovenop het basis- en profieldeel kies je een keuzepakket waarmee je je kunt specialiseren en onderscheiden. Jouw keuzedelen geven je een voorsprong op de arbeidsmarkt.

OriŽntatie op ondernemerschap
Rekenen 3F (versie 2)

Let op! Keuzedelen moeten zo goed mogelijk aansluiten op de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarom kan de inhoud van een keuzedeel wijzigen tussen het keuzemoment en de start van het keuzedeelblok. Capabel Onderwijs biedt jou altijd een actueel keuzedeelpakket aan. Dat betekent wel dat het pakket dat jij kiest, anders kan zijn op het moment dat jij start met jouw keuzedeelblok. Als jouw pakket verandert (omdat het keuzedeel is gewijzigd), dan informeren we je hier uiteraard over.
Stage of werken
Onze opleiding heeft twee varianten: je volgt de BOL-opleiding of de BBL-opleiding. Het verschil tussen die twee is dat je bij de BOL-variant stageloopt en in de BBL-variant een leerwerkplek hebt. Heb je al werk bij een erkend leerbedrijf, dan kun je de BBL-variant volgen. Je leerwerkplek duurt dan 984 uur. Daarnaast zijn 216 uur tijdens je leer/werk periode gereserveerd voor de keuzedelen bij een BBL-opleiding. Het totaal aantal uren bedraagt dus 1200 uur (984 + 216 uur).
Als je geen werk hebt bij een erkend leerbedrijf en aanspraak wilt maken op studiefinanciering, dan volg je de BOL-variant. Je zoekt zelf een stageplek bij een erkend leerbedrijf, waarbij Capabel Onderwijs je waar nodig zal ondersteunen. Je stage duurt dan 576 uur. Daarnaast zijn 144 uur tijdens je stageperiode gereserveerd voor de keuzedelen. Het totaal aantal uren bedraagt dus 720 uur (576 + 144 uur).
Wat is er nou leuker dan je opgedane kennis en vaardigheden meteen toe te passen in de praktijk? Een ervaren praktijkbegeleider begeleidt je hierbij. Je kunt je praktijkervaringen elke week in de klas bespreken en verbeteren. De stage, ook wel beroepspraktijkvorming (BPV) genoemd, volg je bij een erkend leerbedrijf. Je zoekt zelf een stageplek. Als het nodig is, ondersteunt Capabel Onderwijs je hierbij. Kijk op http://www.stagemarkt.nl voor meer informatie over erkende leerbedrijven.
Toetsing en examinering
Tijdens je opleiding beoordelen we regelmatig je studie-voortgang met studieloopbaangesprekken, voortgangstoetsen en met opdrachten. Zo weet je steeds wat goed gaat en waar je nog aan moet werken. Zo kun je je gericht voorbereiden op je examens. Het onderwijs en de examens bij Capabel Onderwijs worden uitgevoerd volgens de kaders van het officiŽle kwalificatiedossier Contactcenter Medewerker.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

MBO 2, VMBO-K/Gl/Tl, overgangsbewijs van 3 naar 4 HAVO/VWO of intaketoets (behaald), Overgangsbewijs 3 naar 4 HAVO/VWO, diploma VMBO k-g-t, MBO 2, of een intaketoets indien 23 jaar of ouder. Tot 23 jaar heb je minimaal startkwalificatie nodig (MBO 2, HAVO-diploma of hoger)

Opleidingsduur

15 maanden

Kosten

EUR 7511

Plaatsen / leslocaties

Amersfoort,Amsterdam,Arnhem,Den Haag,Eindhoven,Groningen,Hengelo,Rotterdam,Utrecht,Zwolle

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.